GÅRDAGENS RIDPASS:

Noppe fick börja med att jogga över bommar på lina. Det gjorde han bra. Satt upp efter en stund och till en början var han lite springig och ofokuserad men efter en stund fick jag en ganska bra känsla i traven. Han har fortfarade lite svårt för att bära sig rätt och följa voltspåret som han ska i trav så det jobbar vi mycket på. Märks direkt när han hittar rätt, då kommer suget i handen och han vilar mer på steget. Det är lättare i galopp. I galoppen var han jättefin. Ska rida honom idag med. Det känns jättebra för då kan vi fortsätta att jobba på det idag med innan han får en paus från mig igen.
 
Noppe efter gårdagens ridpass. Vacker!
 
Ida-Holly pysslades om och longerades lite lätt. Tog olja i man & svans, redde ut den noga och tog hennes favoritborste på kroppen. Jag började på på halsen som vanligt och plötsligt flög hon på mig med mulen & huvudet. Jag trodde att hon skulle bita mig och jag hoppade undan snabbt som tusan. Men i själva verket var hon bara supersnabb med att klia tillbaka, haha. När de går på betet så borstas de inte så mycket så det var verkligen extra gött igår tyckte Ida-Holly. Hon såg för övrigt jättefin ut, verkar som hon växt till sig lite till och hon är verkligen perfekt i hullet nu. 
 
Palle och jag red en vanlig uteritt. Mycket långa tyglar & skritt. Väldigt hårt på vägarna nu så det finns tyvärr inte så mycket möjligheter till att rida ordentligt på uteritterna. Ridpasset gjorde väl inte någon direkt nytta men fick vi en härlig stund tillsammans och passade på att rida en runda som vi inte ridit på flera månader.

Kommentarer:


Michaela:

Alltså åh så fin häst!

skriven


Kommentera här: