MIN MÅNDAG

Gokväll!
 
Haft en riktigt bra dag idag. Började med att rida Melker & Diva. Båda gick riktigt fint. Melker har haft sådan fin framåtbjudning nu att jag börjat introducera att skänkeln kan betyda mer än just bara framåt. Idag började jag att lägga mig i lite på hur han gick på de böjda spåren och det tog han jättebra, han kom igenom lite och kom lite närmare att gå "i form". Även om han böjde en del på nacken vill jag inte påstå att han "går på tygel" än, men helt klart ett bättre arbete genom kroppen. Idag hoppade vi inget, men vi travade över några bommar och red i alla gångarter.
 
Jag & Diva däremot trimmade samt hoppade en serie. Hon kändes väldigt fin. Hon är lite fet just nu, då blir det jobbigare för henne att bära runt den vikten på bakbenen och det märks, men hon kämpar på bra. Hon gjorde även serien väldigt bra. Hon har aldrig hoppat någon serie, bara några tvåkombinationer på sin höjd för ca två år sedan. Det ska vi absolut göra igen. 
 
Sedan spenderade jag resten utav dagen med min kompis Julia & hennes son. Mycket trevligt!
 

Kommentera här: