MIN ONSDAG SÅHÄR LÅNGT

Vilken tur jag har som valde att vara ledig idag. Gick inte och la mig förens 01.00 igår eftersom att vi kom hem så sent från Speedwayen pga att vi väntade ut regn samt att banan preppades. Inte nog med det så blev det 6 (!) omstarter på grund utav tjuvstart/ojämn start och sist men inte minst hände en olycka där tre förare åkte omkull rejält och vi var tvungna att invänta ambulans, läskigt😓 Om vi bortser från det så var det jätterolig Speedway att se på, bra match. 
 
Sov lite extra och sedan red jag ut på Ida-Holly. Precis som i måndags öppnade sig himmelen lagom till jag hoppat upp och vi red hela turen i regn & mycket blåst. Lagom till jag var klar klarnade det såklart upp. Men det var ganska mysigt ändå, kände mig som en cowboy i en dalgång högt uppe i bergen där vädret är nyckfullt, haha😂 Hursomhelst, hon skötte sig jättebra. 
 
Efter att jag ridit Ida-Holly så tog jag hem Palle eftersom att han ska på hoppträning i kväll, sen åt jag lunch och åkte in till stan. Hämtade ut paketet med nytt hovlack + manprepp för knoppning samt gick en sväng på marknaden. Köpte lite munkar som vanligt! 
 
Ska ta det lite lugnt nu, titta lite på TV (VM i Tryon!!), kolla om jag kan planera in någon extrahäst i helgen & såklart förbereda lite inför kvällens träning så det blir smidigt för mamma att komma in med Palle. Åker inte med honom själv eftersom att jag även hopptränar Merry i kväll fast i gruppen innan. 
 
Hoppas allt är bra med er, vi hörs snart igen! 
 

Kommentera här: