TAPPSKO

Hej! Kom hem från Z strax efter 17.00 idag. Då åkte jag direkt till sommarhagen för att hämta hem Palle samt motionera honom inför morgondagens tävling. Vad tror ni jag möts av? Jo, tappsko!! En av de negativa sakerna med att ha ute sin häst dygnet runt i stor kuperad hage med hästkompisar.... Min hovis kommer dock imorgon innan jag åker till tävlingen. Så som det ser ut nu kommer vi till start imorgon. Vi kommer ha två dagars vila i ryggen men tror inte att det påverkar oss nämnvärt. Finns mycket värre saker i livet än tappskor men nu är jag SÅ trött på dem, de kommer alltid olägligt med. 
 
Hursomhelst, nu blir det lördagsmys framför TV:n. Sitter såklart bänkad framför terrängritten som just nu är igång på Fälttävlans-VM från Tryon, USA. Om ett tag så ska jag tävlingsfixa lite & natta Palle😊
 
Jag & Dodo. Gillar verkligen denna bilden på oss. 

Kommentarer:


Ebba Carlström:

Hatar tappskor, har aldrig haft oturen att ha en dagar innan tävling men de är precis lika irriterande en vanlig vardag. Kollade på terrängritten på svtplay och blev lite besviken, många stora namn rider dåligt och inte ger hästarna de bästa förutsättningarna. Vad tycker du? :)

Svar: Alla misslyckas med att ge hästen bra förutsättningar ibland. De är proffs men fortfarande människor, och ibland misslyckas man. Terrängen igår var svår. Alla kan ha en dålig runda. Men ja, såväl som i hoppning, dressyr & fälttävlan så finns det ryttare som inte är så trevliga att se på och jag tycker det är bra att du är kritisk, det är jag med😊 Bara för att någon rider VM ska man inte anta att allt de gör är rätt eller att hästen går i en bra form för så är det inte.
Ellen

skriven


Kommentera här: