PALLE; kvällens dressyrträning *FILM*

Skulle egentligen ha både duschat & packat klart inför avfärden mot Göteborgs Horse Show vid detta laget, vi åker tidigt imorgon (jippie!), men jag får fixa det strax! Vi kom hem från dagens dressyrträning för ett tag sedan och jag var bara tvungen att kolla på filmklippen från kvällens dressyrträning på en gång. Palle var verkligen SÅ fin! Kanske allra finast i traven idag. 
 
Kunde inte heller låta bli att klippa ihop en liten film på en gång. Valde att bara ta med klipp från traven, det blev för mycket och osammanhängande annars. Det ni ser på filmen är när vi rider öppna & sluta på volt, men även på rakt spår. När vi red dem på rakt spår fick jag flera gånger variera mellan öppna och sluta under samma långsida utan att göra den klassiska volten däremellan. Vi fick även rida tempoväxlingar och övergångar i skolorna. 
 
Kort & gott så är jag bara så nöjd. Älskade Palle. Det senaste halvåret har han varit helt fantastisk på både dressyr och hoppträningar. Jag känner att vi hittat så rätt med de jag tränar för och hur de kompletterar varandra. Det är verkligen så kul.
 
Jag valde att ha kvar ljudet idag. Det har jag ju inte så ofta. Men denhär gången känner jag att det bidrar till att förklara vad som sker på filmen. Hoppas ni inte är trötta på alla filmer, det har blivit mycket av den varan det senaste!
 

Kommentera här: