FRUKOST/LUNCH/MELLANMÅL

 
Det här med att tänka på kosten går i perioder. Nu är jag inne i en bra period där jag tänker på att äta näringsrik mat regelbundet. Jag har varit inne i ett bra flow i ett par veckor nu och det känns jättebra. Jag gillar ju all slags mat, det handlar bara om att jag ska planera och göra rätt beslut. Nu äter inte jag särskilt dåligt under mina sämre perioder heller men självklart blir det lite skillnad på ens prestation när man anstränger sig lite mer. 
 
 
Min favoritfrukost/lunch/mellanmål just nu är gröt. Jag har alltifrån bär, frukt & nötter i. Smidigt att variera med andra ord. Favoriten att toppa med just nu är äpple & kanel😍
 
 
Ägg i olika former är också en favorit. Mest för att det är smidigt & går fort.  
 
 
En annan mycket smidigt och snabbt mellanmål är ju dessa små söta burkar med kvarg. Precis lagom mycket i och det är enkelt att toppa med lite musli eller bär om man vill det. Perfekt att ta med till jobbet eller om man ska åka & rida ett gäng hästar. 
 
Andra grejer jag gillar är chiapudding, bananpannkakor & smoothies, men nu var det ett tag sedan jag gjorde det. Jag är helt klart inne i en gröt, ägg & kvarg-period just nu!

Kommentera här: