MERRY; inomhusterräng *FILM*

Här kommer filmen från terrängträningen igår. Jag tycker Merry hoppade så fint teknikmässigt✨ Nu var det ett tag sedan han bjöd på så fina språng, helt underbar känsla. 
 
Vi red oftast 2-3 hinder med ganska lång sträcka emellan, hade blivit alldeles för lång film om jag hade tagit med alla svängar & galoppsträckor i sin helhet så jag klippte mer ihop de olika sprången vi gjorde.  
 
Detta är andra gången Merry hoppar terränghinder och han gjorde det verkligen så himla bra! Han var super i kombinationen (som jag dock inte tog med på filmen) och alla de andra hindren. Men sedan, helt plötsligt, gick luften ur honom. Han bara tog slut. Mer mentalt snarare än kroppsligt. Då avslutade vi med att bara hoppa det enklaste hindret några gånger medan de andra gjorde svårare saker på slutet. 
 
Jag fick iallafall en jättebra känsla på honom fram tills dess, han kändes glad & nöjd. Han var "på" utan att tappa balansen eller bli stark. Det var riktigt roligt tyckte både han & jag! 
 

Kommentera här: