MIN TISDAG

Gokväll! Det har varit en bra dag idag med lite utav varje som sagt, långpromenad, uteritt med Ida-Holly och så har jag bockat av ett ärende/grej som behövde göras. En rolig grej, kan inte berätta mer om det just nu, men det handlar om något som händer lite längre fram. Sist men inte minst så blev det även ett besök utav hovslagaren!
 
Trots att första budet från hovis egentligen var att avvakta tills imorgon så verkar min hovslagare lika angelägen som jag, hon fick möjlighet att svänga förbi redan idag, hon ringde mitt på dagen & kom till mig kort därefter. Så himla snällt, guld värd! Hon tryckte med visitertång. Palle ömmade inte i sulan. Däremot var det en söm som var lite "lömsk". Kanske ett sömtryck? Palle är ju extremt lätt att få sömtryck på. En utav sömmarna är nu utdragen och så får vi se om det blir bättre. Hoppas! 
 
 
Ida-Holly gick en kort och lätt uteritt idag. Lite spak i början, kanske träningsvärk efter hoppningen i söndags? Men sedan blev det fart på henne. Taktade & slängde rebelliskt med huvudet men skötte sig bra. Mysig tur trots regn & blåst. 
 
Imorgon är det tillbaka till jobbet. Jag jobbar till 16.30 och direkt efter det kör jag vidare med städjobb så jag räknar med att komma hem ganska sent. Passar bra, Ida-Holly ska ändå vila och Palle vilar ju nu med såklart. 

Kommentera här: