PALLE; dagens dressyrträning + dagen i övrigt

Palle var jättefin på dagens dressyrträning! Ulla sa att hon aldrig sett honom trava så fint, och wow, det kändes verkligen bra också. Tror vissa utav er knappt skulle känna igen honom om ni såg hur han travade idag. Eftersom att han var så himla fin (redan från början dessutom) så var det läge att träna lite byten igen. Jag fick så himla bra vägledning utav Ulla att vi lyckades få flera byten där han inte är ett efter i bak. Jag är jättenöjd med dagens träning, Palle var superfin.
 
 
När jag & Palle kommit hem från träningen så sprang jag in lite snabbt för att släppa ut hundarna innan jag fortsatte med resten och då möttes jag av ett blombud. Denna fina bukett fick jag idag. Den luktar jättegott! Har satt dem i en vas på mitt skrivbord.
 
❤❤❤
 
Tog hand om Palle och ställde in honom i boxen. Tog ut Ida-Holly ur sin box och gjorde iordning henne för en ridtur. Hade jag vetat hur hon skulle vara hade jag dock inte ridit. Hon var så jäkla pigg och hon höll sig INTE på mattan. Kan inte förstå (eller jo det kan jag ju egentligen) hur hon kan ladda på sig så mycket energi? Hon vilade igår men vi var ju iväg och hoppade i tisdags. Måste bero på att det är is i hagen och att hon stått mycket stilla. Och såklart bättre kondition och en ung & pigg kropp. Förhoppningsvis blir det fyra ridpass på henne denhär veckan, det passar ju bra rent energimässigt iallafall, haha. Vecka 4 så gick hon fyra ridpass, vecka 5 & 6 gick hon två ridpass och nu vecka 7 så är tanken att hon ska gå fyra ridpass igen. Jag hoppas hon sköter sig bättre på resterande, det var mantag som gällde idag. Glad att jag slapp ramla av.

Kommentarer:


Madde:

Vilka fina blommor!💗

Svar: Visst var det!
Ellen

skriven


Kommentera här: