BAJS OCKSÅ

Publicerade nyss ett veckoschema här vad som händer dag för dag denna veckan. Då med en väldigt positiv ton. MEN. Gick ut i stallet efter jobbet idag, redo för att åka iväg och rida Palle i ridhus. Redo för att rida igenom vägarna ur LA:1 och förbereda honom inför söndagens start vilket är extra viktigt nu när vi tränar galoppombyten på träningarna. 
 
Då möttes jag av att han var lite varmare i ett ben och lite svullen. Minimalt. Inte halt. I lördags när hovis var här hoppade Palle till och klev på ett verktyg. Han fick då ett pyttesår i hoven, det var extremt litet och spåddes inte bli något problem, men att han kanske kunde ömma lite. Han har varit precis som vanligt i benet fram tills nu i eftermiddag. SUCK.
 
Svullnaden & värmen idag var marginell. Kanske är det borta redan i kväll, kanske är det något större på gång och att detta bara är början. Jag kan bara hoppas på det bästa. Vi har en hoppträning planerad för Jens imorgon. Och tävling planerad på söndag...
 
Nu vet jag inte alls hur det blir och då skippar jag veckoschemat, kan ju inte sitta & gissa hur det blir. Men det jag vet är att Ida-Holly ska dressyrtränas för Ulla på torsdag. Merry är även han anmäld till tävling på söndag, samma klass som Palle. 
 
Så himla tråkigt. Jag hoppas att Palle känner sig helt bra i sin hov redan i kväll. Eller av att döma av vad han sa till mig på vår promenad idag så känner han sig toppen. Han var yster & verkade förvånad över att vi inte skulle jobba. Han var så pass övertygande att det kändes som att jag hade kunnat rida honom lite lätt och känna på honom på det sättet, men jag valde att strunta i det. 
 
Ytterligare en bild på Ida-Holly från när vi var iväg igår. Ifall ni undrar så behöver hon inte "blinkers" som sitter på tränset. De har suttit på det tränset ett tag och det är bara jag som inte plockat bort dem. Luva/huva behövs ju inte heller nu men det har jag för att hon ska vänja sig. Det är bra om de är vana vid det om de ska tävla i bullrig miljö eller som skydd för flugor & insekter på sommaren. 

Kommentera här: