DAGENS RIDPASS; Palle & Ida-Holly

Hellu! Denna dagen har varit en pärs. Enbart pågrund utav min förkylning. Precis så att man pallade med jobb & ridning utav två hästar. Antar att jag får kvittot på det imorgon. Hursomhelst, toppenbra dag på jobbet idag. Roligt!
 
När jag kom hem red jag & Palle dressyr på ett fält och huuuuuuuuuuuuuua säger jag bara! Stark som en oxe och det tog tid innan jag kunde få honom att sätta sig, få med ryggen och i samband med det rida ut halsen på honom. Jag hoppas att han känns mycket bättre från start i morgon.
 
Ida-Holly fick fara till ridhuset och hon skötte sig jättebra trots att hon inte heller var riktigt "där". Lite för framtung idag. I hennes fall tror jag att det kan vara att hon är lite matt i musklerna sedan igår, eller helt enkelt en lite sämre dag bara. Det har vi ju alla ibland. Men som vanligt är jag dock väldigt nöjd med båda hästarna, de kämpade superbra och försökte komma mig till mötes så gott de kunde. Imorgon får Ida-Holly en välförtjänt vilodag.
 
 Första gången hon hoppar över sockerbitar...
 
...och första gången över en vattenmatta. Hon vinklade inte ens ett öra, haha. Att hindret är ofarligt verkar vara en självklarhet för henne.

Kommentera här: