IDA-HOLLY, PALLE & DOLLY - CHECK!

Hej igen! Då var dagens hästar klara. Ida-Hollys ridpass kan ni läsa om i inlägget under.
 
Vi var ensamma i ridhuset med Palle idag så hoppade jag lite och herregud säger jag bara. Inte hoppat sedan i början av december och det kändes som jag famlade i mörkret. Usch, alltså. Känns ju hemskt, haha. Önskar att jag hoppade mer. Men Palle var fin och det mesta gick bra. Körde inga avancerade saker utan mer att vi båda skulle komma igång lite med hoppningen igen. Det blir förhoppningsvis bättre snart. Hoppträningarna har ju varit on top innan jul i höstas/vintras så det hoppas jag att jag kan komma tillbaka till ganska snart. 
 
Dolly fick ett dressyrpass på banan hemma hos henne. Lite annat underlag där, gick bra att rida på trots kylan. Hon har inte gått ett ordentligt dressyrpass på evigheter så det var på tiden. Red mycket sidvärtes och gjorde massor utav övergångar. Först mellan skritt-trav och sedan mellan skritt-galopp-trav.  Hon kämpade på bra och var väldigt fokuserad idag. Roligt att rida henne igen. 
 
Sammanfattningsvis väldigt duktiga hästar idag. Imorgon står Palle, Ida-Holly och städjobb på schemat. Tänkte rida ut en sväng på båda hästarna. Sedan är tanken att Ida-Holly ska till ridhus på fredag. Jag är även lite sugen på att åka till ridhus med Palle igen innan veckan är slut. Ska kolla lite på det och se när det passar bäst. 
 
Kramar ur det sista ur min gammelhjälm nu. Den var vackert marinblå en gång i tiden, och fräsch, haha. Längtar tills min nya hjälm kommer.
 
 Den nya hjälmen är en Charles Owen (som de båda ovan) och nästan samma som den precis ovan. Det är modellen Ayr8 fast inte leatherlook som jag har nu utan i vanligt tyg. Dessutom i en annan färg. Visar er såklart när den kommer!

Kommentera här: