NOPPE; kvällens dressyrträning

 
Det var riktigt kul att träna för Maria i kväll. Så skönt att ha någons vakande ögon på en som kan säga hur det ser ut från backen. Jag vet att vi vill & strävar efter samma sak och eftersom att vi känner varandra så väl så förstår jag oftast precis hur hon menar i många fall. Vilket känns väldigt tryggt & bekvämt.
 
Fick flera tips och positiv bekräftelse på mitt sätt att rida Noppe. Så skönt när någon kan flika in på plats att "ja där var det bättre" eller "där blev det lite sämre". Det stämde dessutom väl in på känslan jag hade.
 
Det vi jobbade lite extra med idag var att flytta för skänkeln. Både i skritt, trav & galopp. Han förstår att han ska gå åt sidan men idag var vi extra noga med att försöka hålla delarna lite bättre på plats för att verkligen få ut den gymnastiserande effekten utav det. Han behöver hitta balansen ytterligare lite till och sedan finna styrkan där. 
 
I galoppen gick han absolut finast idag. När han går som bäst där får man en ganska "lyxig" känsla. Då känns det ganska flott. Kort & gott väldigt nöjd med träningen. Imorgon ska jag åka och rida honom igen. Kul!

Kommentera här: