PALLE; dagens hoppträning

Palle innan avfärd idag. Han har ett litet kontrollbehov av sitt hem och spanar ofta spänt ut igenom fönstret om det kan tänkas pågå något konstigt där ute. 
 
Palle var så duktig på dagens hoppträning för Jens. Det var fokus på grunder och markarbete, vilket innebar mindre hinder men inte mindre jobbigt för det. Hade ett härligt flow i kroppen och fick inte ett enda dåligt läge på hinder. Stor skillnad mot när jag hoppade Palle lite själv häromdagen och knappt kunde pricka ett räcke på 80cm, haha. 
 
Mycket längre banor med många svängar idag. Hela tiden är det fokus på att han inte ska trycka upp nacken/sänka ryggen för mycket utan målet är att hålla han rund och påväg igenom kroppen. Det är något som vi har blivit mycket bättre på sedan vi började träna för Jens. Bäst på det är vi när det är långa härliga svängar & bågar. På rakt spår är det svårare att behålla arbetet men även under mindre svängar & varvbyten då det är en trigger för Palle men idag gick det riktigt bra. Supernöjd! 
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram

Basics🏋️

Ett inlägg delat av Ellen Källgren (@ellenkallgren) 8 Jan 2019 kl. 4:21 PST

 
Nu pågår uppladdningen inför dagens nästa träning. I ridhuset där jag rider Noppe är det träningar idag och jag ska vara med på Noppe. Det är Maria som är tränaren och henne har jag ridit för under hela min uppväxt och under de senaste åren så har jag utbildat flera utav hennes ponnys. Jag har inte ridit för henne på många år så det ska bli roligt. Maria är en utav dem som jag alltid vänder mig till först om jag har något jag vill diskutera om mina eller andras hästar oavsett vad det gäller. Hon är så himla bra (och klok!) på allting som rör hästar. 

Kommentera här: