VÅR TRANSPORTRUTIN

 
En bild jag tog precis innan vi åkte iväg och hoppade med Ida-Holly igår. Jag använder inte transportskydd utan har alltid de vanliga benskydden (dvs, damasker, benlindor eller senskydd) + boots runt om. Förr använde jag ibland transportskydd på mina ponnys då de var väldigt vana vid det men nu äger jag inga i storlek full. 
 
Smidigt och bra att göra på detta viset tycker jag. Efter att jag tränat är jag dock nogrann med att ta av skydden och borsta bort eventuell sand/grus under skyddet samt låta benet kylas av lite innan skyddet åker på igen. Ibland åker de bara i boots på hemvägen då jag inte vill att benet (senan) ska överhettas.
 
Kör alltid mina hästar i lädergrimma och täcke vid behov. Sist men inte minst så väntar det alltid något gott där framme när man klivit in i transporten😊

Kommentera här: