BÖRJAR KOMMA I ORDNING IGEN

Underbara fina Melker efter dagens ridpass.
 
Heeeej! Jag kom hem från mitt & hästarnas lilla äventyr i torsdags kväll. Hann packa upp endel. Sedan jobb på fredagen + städjobb. Hämtade Zacke och sedan hade vi en lugn fredagskväll. Idag känns det som att jag har hunnit ifatt lite och är mer i fas trots att all utrustning fortfarande är smutsig och inte helt på sin rätta plats så börjar det ändå likna något. 
 
Idag började jag min lördag med att skritta Palle i ca 60 minuter. Jag var ju inte riktigt nöjd med honom i slutet av våran vistelse borta. Även när jag longerade var det något som sa mig att det inte var som det skulle trots att han var 100% ren samt glad & framåt. Fick en väldigt obehaglig känsla, funderat på om jag ridit honom för hårt fast att det verkligen inte kändes så, MEN igår hittade jag ett sår högt upp på insidan av benet samt en ORDENTLIG svullnad i samband med det. Tror det kan vara en spark. En lättnad att faktiskt hitta något. Svullnaden hade nog inte hunnit komma ordentligt innan och därför missade jag det. Tyvärr fått stryka oss från morgondagens tävling, förhoppningsvis kommer vi iväg nästa helg istället. Håll tummarna för att han blir bra fort är ni snälla!
 
Red ett ridpass på Melker mitt på dagen idag. Kämpigt men gick bra! Tänkte berätta mer om det + visa några korta filmklipp inom kort.
 
Nu när jag skriver detta så har jag precis duschat. I kväll ska jag åka iväg till några jag känner och äta middag, blir kul! Eftersom att det inte blir någon tävling imorgon så är morgondagen lite mer "öppen" och lugn, Palle & Ida-Holly kommer vila men jag ska åka och rida Dolly istället. Jag & Zacke kanske hittar på något också, vi får se!

Kommentera här: