MÅNDAG

Gokväll! Tänkte berätta lite om vad hästarna gjort denna måndag. De har varit mycket duktiga idag med allt. Väldigt lugna och snälla. De fortsätter att kämpa på deras lilla träningsläger💪
 
Ida-Holly longerades idag. Det märks att hon använder sin kropp bättre nu, hon såg jättefin ut! Longerade lite mer än vad jag brukar göra. Lät henne rulla på ganska länge i galopp runt mig så hon blev både svettig & lite trött efteråt. Hon verkade väldigt nöjd. Imorgon får hon vila. 
 
Red ett dressyrpass på Palle och det var kämpigt. Han är också pigg. Kändes fin i galoppen men kunde inte riktigt få grepp om honom i traven. Han tar mig fram på ett härligt sätt i traven nu men idag kändes det lite som att han travade ifrån mig. Imorgon hoppas jag att jag kan rida honom på utebanan, tror det blir gött för honom att rulla på lite i galopp. Lägre form & längre steg. 
 
Hästarna har skött sig mycket bra idag. Nu är det inte så långt kvar innan de får åka hem. På torsdag tar vi vårat pick & pack och far hem igen. Kan tänka mig att det hinner bli ett till ridpass på Ida-Holly, för Palle kan det nog bli två ridpass till. 
 
Föresten, måste bara tipsa om denna! Den är verkligen så himla god. Perfekt som efterrätt eller om man bara vill ha något extra gott när som😍

Kommentarer:


emelivet.blogg.se:

Bästa eftertränings-snacket! Tycker sjukt mycket om njie och brukar göra efterrätter av deras propud 😁 kolla gärna in ❤️

skriven


Markus :

För lite Overkill i denna blogg ;-)

skriven


Kommentera här: