DULTYMOR; dagens tävling

Dagens tävlingsplats! Tycker de har grymt bra tävlingar. Alltid så väl arrangerat. 
 
Dolly presterade åter igen på dagens tävling. Jag har inte hoppat eller tränat henne sedan juni. Vi hoppar & tränar endast på tävling. Jag har inte haft tiden att åka och rida henne. Dock så har hon såklart hållts igång utav sin ägare Jessica, min faster. Så visst finns det saker i markarbetet och min tajming som skulle önskas kunna vara bättre, men efter våra förutsättningar jättebra. Vi har roligt ihop! 
 
Hon hoppade alltså felfritt i dagens två klasser (80 & 90cm) och därmed fick hon också två rosetter. Hon har plockat många rosetter iår. Bara i de 6 senaste starterna så har hon hoppat felfritt och tagit pris i allihopa. Så duktig. 
 
En glimt från dagens runda:
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram

#Dultymor 🥕🧡

Ett inlägg delat av Ellen Källgren (@ellenkallgren) 21 Sep 2019 kl. 5:02 PDT

 
När jag sitter upp på Dolly som denna dagen på tävling efter att inte ha ridit eller hoppat henne på flera veckor så är jag ju såklart inte helt "kravlös" men jag ser alltid till att möta henne där hon är och hjälpa henne därifrån. Det är såklart viktigt med alla hästar.
 
Att hålla balansen tycker hon är lite svårt, där är det viktigt att jag sitter bra och i minsta möjliga mån använder tyglarna. Just på Dolly är något som brukar försätta henne UR balans. Vissa hästar kan man "hämta hem" lite via tygeln, på Dolly ska jag helst inte röra den alls. 
 
Jag utgår alltid ifrån var Dolly är för dagen och blir inte irriterad för att jag egentligen vill "ha mer". Jag är väldigt glad för det hon gav mig idag, efter våra förberedelser & förutsättningar så var det vad man kunde förvänta sig. Det är vi som ryttare som förbereder hästarna och vi kan inte förvänta oss mer än vad vi har förberett hästen till. Så även om våra rundor i andras ögon kanske inte ser så häftiga ut så är passar det oss och vår målsättning. Det är viktigt att alltid utgå från sig själv tycker jag.
 
Kort & gott, jättenöjd!
 
Precis kommit ut från "hetluften", det vill säga tävlingsbanan!
 
Efter 80-starten i väntan på 90cm. 
 
Och det blev ju en felfri ritt där också, självklart uppdaterade vi bilderna😉

Kommentera här: