ÄNDRADE PLANER...

Lite ändrade planer. Kunde ta ut komp idag och sluta tidigt. Tänkte rida båda hästarna, men Palle hade ett svullet ben så jag red bara Ida-Holly. Hon galopptränades idag igen. Imorgon vilar hon och sedan far vi till Boxholm på lördag😃 Palle longerades lite lätt. Såg fräsch ut. Verkar som han fått en smäll på utsidan av benet. Jag misstänker att det kan vara någon dag gammalt och att det är därför som han varit så trälig att rida. Det gick bättre att rida honom igår (om man jämför med i tisdags) men han var inte riktigt sig själv. Såhär i efterhand försökte han nog säga att han inte riktigt kände sig okej, stackars Palle! Tyvärr innebär det att jag fick stryka mig från morgondagens Pay n Jump. Imorgon vilar båda hästarna och det innebär fullt fokus på att jobba på huset. Det kommer ett helt gäng hit och hjälper till! 
 
Hursomhelst, det blev en sväng till Melker iallafall. Han börjar bli så fin nu! Det var länge sedan jag red honom, men nu ska vi försöka att ta upp hoppningen igen. Jag har tidigare berättat att han behövt mer tid. Tid för att växa, stärka sig och hitta balans. Nu är han redo för nästa fas i träningen, så roligt! Dessutom väldigt kul att träffa hans ägare Maria igen🥰 Vi hade mycket att prata ikapp om, vi hann bara en bråkdel.  
 
Planen nu = gå promenad med Z samt handla & städa inför helgen! För ja, nu är det äntligen dags för långhelg!!!
 
Melker, förhoppningsvis kanske jag kan fixa lite nytt material på honom snart.

Kommentera här: