MINA KAVAJER (återpublicering)

Först ut är min gamla kavaj från Kingsland. Den var den enda kavajen jag hade & tävlade i åren 2013-2017. Den är ordentligt sliten så den har bara hängt det senaste. Dessa bilder gör den inte rättvis. Det är en fantastiskt fin kavaj. Kostade skjortan men det har verkligen varit värt det, superskön & andas bra. Perfekt passform, fin men subtil marinblå ton med detaljer i guld och vinröd.
 
 
2017 utökade jag kavajgarderoben med att köpa en röd kavaj. Jag köpte den medans Palle hade det som kämpigast med hans öga (som nu är borttaget), och jag lät kavajen hänga i flera veckor innan jag använde den för första gången. Jag ville använda den om/när jag & Palle skulle tävla igen. Märket är Spooks. Denna kavajen har nog minst "struktur" av alla kavajer jag har, den är väldigt mjuk (men sitter ändå snyggt tycker jag). Sitter skönt och andas bra även den.
 
 
Nästa kavaj är min gråa med gammaldags/engelsk look från Hööks, tror bara den såldes under en kort tid. Fyndade den begagnat och i stort sett oanvänt skick i en grupp på Facebook. Den är i ett lite tjockare & stelare material, tweed typ? Inte alls följsam på det sättet som mina andra kavajer. Ingen stretch i alls. Trots det tjockare materialet blir man inte alls farligt varm utav att rida i den, utan den är ändå ganska behaglig.
 
 
Kavaj nummer fyra är ytterligare ett fynd. Köpte den för 100 kronor (tror jag det var) oanvänd på second hand. Märket är CM vilket jag aldrig hört eller sett innan. Den är marinblå men i en helt annan ton och mer "lysande" än min andra marinblåa kavaj från Kingsland. Den är lite speciell med sina silvriga detaljer, dekorativa dragkedjor på armarna och silvriga paljetter på kragen. Jag gillar den. Bekväm och bra på alla sätt & vis. 
 
 
Sist med inte minst, dessutom nyast i garderoben (inköpt förra året). Min svarta kavaj från märket Montar. Sitter supersnyggt och glittrar dessutom fint på både krage & vid midjan på baksidan/rygg. MEN, den känns som att man lindat plast runt överkroppen. Andas inte det minsta och man svettas något otroligt i den. Helt fruktansvärd faktiskt, haha. 
 
 
Det var mina kavajer det. Älskar allihopa och kan inte välja vilken som är min favorit. Gillar ni någon lite extra?

Kommentera här: