PALLE; kvällens dressyrträning!

 
Som vi behövde kvällens dressyrträning. Palle är fortfarande ur form men nu jäklar börjar det tuffa på ordentligt åt rätt håll. Känns riktigt bra på rakt spår, lite mer träning behövs för att det ska flyta riktigt fint på böjt spår också. Det är känslan av att åka fram på räls i volterna som eftersöks. För att han ska kunna göra det så måste innersidan "gröpas ur mer" och då gäller det att han håller balansen på sitt yttre bakben och sedan orkar böja in & upp sitt inre bakben för att kunna ge mig forma.   
 
Vi jobbade mycket med volter omväxlande med rakt spår & öppna. Palle ville bli stark och bita sig fast i tygeln. Det var svårt att sitta helt passiv i handen när man känner den känslan i andra änden. På Palle som lätt kan bli tom i handen så är det ändå inte så tokigt när han blir stark. Det är positivt att han möter handen, då kan jag i min tur jobba med att lösgöra honom så att kontakten successivt blir mer & mer gummibandsaktig. Jag tycker att det är mer angenämt att rida mig ur det läget än när han blir tom och hackar fram. 
 
Så ja, nu är vi igång känner jag! 

Kommentera här: