GRÖNT LJUS HOS EQUITERAPEUTEN!

Jag är i skrivande stund på väg till Storulvån. Mamma har varit med Palle hos Equiterapeuten där Palle fick massage & laser. Han var väldigt fin i kroppen. Lite spänd vid ena bogen och vänster sida av ländryggen som hon lade lite extra tid på. Känns bra att han blivit kollad nu när han kanske avlastat och spänt sig mer än vanligt när han haft ont och varit halt. 
 
Alltid skönt att låta Mari lägga ögonen på mina hästar. Jag glömmer aldrig när hon bokstavligen lade handen på Corvens ena kotled och sa: "det är här han har ont". Hans kotled var varken svullen, varm eller gallig. Veterinär konstaterade sedan detsamma efter en hältutredning. Eller Merry. Mari är ihop med en viss hästtandläkare en del av anledningen till att jag kan tävla honom i dressyr igen efter diverse besök hos veterinärer och hästtandläkare. Vi var borta från dressyrbanan i ca 2 år pga att han skakade på huvudet. Det ihop med många andra ögonblick och händelser gör att hon är en given del av mitt team. Det bara är något med hennes händer och ögon. 
 

Kommentera här: