MIN FÖRSTA PONNY - VIRVLA

När jag var sex år fick jag min första ponny, året var 2002. Denna ponny som fortfarande är kvar i min ägo (utlånad just nu) heter Virvla och är ett gottlandsruss efter Helios 373. Virvla är född 1994 var åtta år gammal när vi köpte henne, nu är hon 21 vilket känns galet! 
 
Virvla hade jag jättemycket roligt med, alltifrån mysiga uteritter och att bada i sjön till min första lokala hopp och dressyrtävlingar. En perfekt första ponny som lärde mig så mycket och som jag hade ett så starkt band med. I början utav vår tid så var hon lite busig och testade lite men för det mesta så gjorde hon sitt allra bästa. 
 
Så denna ponny red jag i ungefär varje dag i 10 år, vi startade som nybörjare båda två men efter 6-7 år började allt arbete ge utdelning även på tävlingarna. Det tog flera år att bara få Virvla att kunna galoppera i fom i galoppen och ännu längre tid till att kunna reglera den. Så den sista säsongen vi tävlade så var vi verkligen sammansvetsade vilket resulterade i stadiga uppvisningar och få missar. 
 
Under våra tidiga år så var vi med på ett par klubbdressyrer samt klubbhoppningar men under 2008 gav vi oss ut på de lokala tävlingarna främst i hoppning i början men sedan gick vi över till dressyr då det var det som vi var bäst på och dessutom får man ju tävla B-ponny ett år längre i dressyr än med hoppningen. Virvla var dock väldigt duktig på att hoppa men bara på löshoppning, hon flög verkligen över hinderna och galopperade supersnabbt så man stod där med hjärtat lite halvt i halsgropen och sa ptrooo, utav någon anledning var det aldrig lika roligt med ryttare ;) 
 
Efter allra första tävlingen, en klubbdressyr med de imponerade 36%.
 
 2008! Våran allra första seger och den blev på Jönköpings Fältrittklubb i hoppning. Tittar fortfarande med lite drömska ögon på den rosetten kan jag säga ;) 
 
På de regionala hopptävlingarna i Eksjö 2008.
 
Mellan 2009-2010 satt vi på ett riktigt segertåg och vann i stort sett alla dressyrtävlingar vi ställde upp i.
 
Snygg-Virvla! Diplomsto kan också läggas till i meritlistan. 
 
Vår sista lokala tävling, som vi vann! Vet att vi avslutade med en LA:1 på klubbnivå som vi också vann. Härligt att avsluta med flaggan i topp.
 
Min syster och Virvla. Min syster tog sedan ut Virvla på hoppbanorna igen efter min tid med henne och det började med flera uteslutningar men avslutades med flera felfria rundor men ridning har aldrig varit min syrras grej så hon beslutade sig för att sluta och därav utlåningen utav Virvla.

Kommentarer:


Michelle Petersson:

Åh vilken sötis! ★

Svar: Ja visst är hon, tack :D
Ellen

skriven


Nora:

Så kul att läsa eran resa!

Har en till sak jag undrar. Skulle du vilja göra ett collab med mej? Hör av dej isåfall på min mail, kram :)

skriven


Kommentera här: