MELKER & JAG IDAG

Nu har det gått lite tid sedan jag senaste var hos Maria & Melker på grund utav alla is som varit, men nu kan vi jobba på igen. Det blir ju inte så ofta men jag försöker att komma dit en gång i veckan åtminstone. Jag vet inte hur många gånger jag varit uppe på honom nu men det är nog omkring 5-7 gånger. 
 
Melker eller Mr Molesley som han egentligen heter är fyra år gammal och under inridning, han är en New Forest efter Cristalls Jolly Jumper RNF 115. En vaken & kvick ponny! Jag tror inte att han blir en "skogsmulle" utan känns mer som en tävlingsponny. Lite tjock & rufsig just nu men tror det döljer sig en kommande snyggis under det.
 
Jag kan hoppa upp & av och så skrittar vi, med ledare. Vi är på gång med andra ord!
 
Uppsittning. Det var fyra veckor sedan jag sist hoppade upp på honom, så innan jag la över benet hängde jag lite på honom och checkade av att han var "med", det var han. 
 
 
Han var lite laddad idag men skötte sig fint. Stod som vanligt snällt stilla vid upp & avsittning. Det är han riktigt bra på, han vet precis vad han ska göra och vad som kommer att hända. Ridningen förstår han inte riktigt ännu men det är ju våran uppgift att lära honom!

Kommentera här: