NYTT BETT!

 
Kom ett nytt bett på posten idag som jag har köpt begagnat. Men det är inte "nytt" för mig eller Palle som kommer att använda det. Det är nämligen hans favoritbett, han går bäst på det i både hoppning & dressyr. Helt klart det bett som jag använder mest på Palle.
 
Detta är en storlek större än mitt gamla, det betyder att jag kan tävla på detta bett utan bettplattor (som man inte får ha i dressyren) med gott samvete. Mitt gamla funkar fint med bettplattor men är i det kortaste laget utan. Inte nog med det så börjar gummikanten på mitt gamla bli riktigt "naggat" så jag har länge tänkt att jag borde köpa ett nytt. Dock är de dyra så jag har suttit och väntat på ett begagnat i bra skick. 
 
En annan fördel med att ha två är att jag nu inte behöver flytta runt bettet till hopp & dressyrtränset, nu kan det lite större bettet sitta på dressyrtränset tillsammans med bettplattor som jag kan ta bort vid tävling och det andra kan sitta på hopptränset tillsammans med bettplattorna som får vara på jämt där. Smidigt!

Kommentarer:


Katarina:

Tycker också det är toppen att köpa saker begagnat, har också fyndat lite bett i mina dar ^^

skriven


Kommentera här: