MIN FREDAG!

Jag kom hem från dagens tävling med Merry mellan 14-15 någon gång. Då bloggade jag först om tävlingen (det gäller att prioritera, hehe) och sedan tog jag tag att snygga till all dressyrutrustning som ska användas imorgon på tävlingen. Satt ute i solen och pysslade med det, helt underbart.
 
Tävling eller ej men rengöring behövdes verkligen nu. Dessutom dammade det i ridhuset vi var i igår så grejerna såg nästan ut att ha luggit på en vind i typ 25 år...Hursomhelst, lite renare & snyggare nu men det tog sin lilla tid. 
 
När jag var klar åt jag en snabbis och sedan åkte jag & red Dolly. Gick mycket bra. Hade en fotograf med mig och det blev flera bra bilder. Imorgon publiceras första inlägget med bilder + text om ridpasset. Länge sedan jag visade bilder från ett vanligt ridpass nu.
 
När jag kom hem redigerade jag bilderna från ridpasset och sedan blev jag uppskjutsad till hästarnas sommarhage. Gick sedan ner med Palle i stallet, han får sova där inatt så att han vilar upp sig lite extra samt så att jag slipper att gå och hämta honom imorgon. 
 
Och nu sitter jag här och bloggar, igen. Klockan är snart 21.00 och jag ska duscha samt plocka fram tävlingskläder tills imorgon men annars är jag klar för idag. Det har verkligen varit en toppendag. Hoppas att även ni har haft & har en bra fredag!
 
Före rengöring som var såååå välbehövligt denna gång.
 
Efter. Rent samt packat & klart för tävling.

Kommentarer:


emma:

skönt när allt är rent och snyggt :)

skriven


Kommentera här: