HEMMA IGEN

Gokväll! Klockan är strax efter 21.00 och jag & mamma är precis hemkomna från Skåne. Känner mig trött, långa roliga dagar med mycket intryck.
 
Idag såg vi 4, 5 & 6-åringarnas hoppfinaler. Jeroen testred 5-åringarna vilket är nytt för iår. Väldigt omdiskuterat. Tidigare har 5-åringarna gått en vanlig tävling med omhoppning. Jag hade inte själv med en häst i Breeders men jag tycker konceptet med testryttare är bra, förra året var omhoppningen inte alls rolig att se faktiskt. Resulterade i "ponnyfräs" på unghästar som aldrig gått mot klockan innan...
 
Nu ska jag ta det lugnt resten utav kvällen. Snart sova. Imorgon är jag ledig men sedan jobbar jag resten utav veckan. Är i samma klass i en månad. Hursomhelst, planen imorgon är att rida Melker, sedan åka och hoppträna med Palle för Jens. Efter det ska Dodo ridas. Eventuellt kanske jag lonngerar Ida-Holly lite, men mer om morgondagen + veckan imorgon!
 
Blev ingen direkt shopping denhär helgen, köpte dock två vykort. Överst är Swift (Eolus pappa) och underst Palermo (Palles morfar).

Kommentarer:


Marielle:

Jag tycker också det nya systemet med testryttare verkar bra ☺

skriven


Kommentera här: