OM VM I TRYON...

Nu har det gått ett par veckor sedan VM i Tryon. Jag kollade ganska mycket, både på hoppningen, dressyren & fälttävlan. Samtidigt som jag kan hämta inspiration ifrån ryttare på alla nivåer så har jag svårt för att bli imponerad. Och jag tycker att man ska ha ett kritiskt synsätt, det behöver inte betyda att man är dömmande eller kan bättre själv. 
 
Men Ingrid Klimke & Charlotte Dujardin är två otroligt imponerande ryttare enligt mig och jag satt klistrad när de red. Jag såg inte alla fälttävlansekipage men utav de jag såg så tycker jag att Ingrid Klimke gjorde den finaste ritten. Det är så häftigt att hon rider SVÅR hoppning, dressyr & fälttävlan. Grunderna i den engelska ridningen är densamma och det visar verkligen Ingrid. 
 
Och Charlotte, hennes ska jag ju faktiskt få se rida live ännu en gång. I självaste verket imorgon när hon ska provrida de bästa 4-åringarna. Ska bli superkul! Får ni chansen tycker jag verkligen att ni ska se Charlotte (eller Carl Hester!!) live. Otroligt inspirerande. 
 
Ingrid Klimke.

Kommentera här: