VECKA 41

Mån: Rida Melker, träna Palle för Jens, rida Dodo. Longera Ida-Holly.
 
Tis:  Jobbar. Städjobb. Rida Palle. Longera Ida-Holly?
 
Ons: Jobbar. Jenna kommer förmodligen och fotar när jag rider Ida-Holly. Så kul! Även Palle ska motioneras.
 
Tors: Jobbar. Dressyrträning med Palle för Ulla.
 
Fre:  Jobbar. Hästarna vilar. På eftermiddag/kväll ska jag till Elmia Horse Show och titta. Vi åker hem någon gång på kvällen och då hänger även Z på oss hem. 
 
Lör: Dressyrtävling med Merry i Hultsfred. Ska rida någon utav mina hästar om tiden tillåter innan jag & Zacke förmodligen ska åka tillbaka till Jönköping. Han fyller år dagen därpå, finns lite lösa planer på att ut och äta under lördagskvällen. 
 
Sön: Zacke fyller år. Förmodligen spenderar jag hela dagen hos Z och åker hem på måndagen.
 
Här har vi veckans schema. Denhär dagen började med att Maria fick förhinder så jag åkte aldrig till Melker & Diva. Sedan, ca 10 min, innan vi skulle åka på hoppträning för Jens upptäckte jag dubbel punktering på transporten. Så vi kom aldrig iväg. Suck..Vi har inte tränat för Jens sedan juli (tror jag) och försöker komma igång med hoppningen mer men det går ju uppenbarligen sådär.
 
Jag tog iallafall på Palle hopputrustningen och red ett pass på ett fält i närheten. Avslutade sedan på ridbanan hemma genom att rida över upphöjda bommar i galopp. Han var verkligen superfin idag så det var jättekul! Blev genast på mycket bättre humör. Bara basic jobb idag, fram & igenom. Likadant på de upphöjda bommarna. Han ska ta mig fram till bommen i en för honom ganska stor & rytmisk galopp. Inte trycka upp nacken och börja springa. Utan gympa, gympa, gympa. Bakbenen ska skjuta kraften fram och upp över ryggen, och jag kunde verkligen känna honom i handen precis som jag ville. Han skuttade över de småhinderna jätteavslappnat, fick stora och runda galoppsprång över med en låg nacke och avslappnad kropp. Bingo!
 
Efter det red jag Dodo. Han fick hoppa en liten serie. Trav in över ett kryss följt av ett galoppsprång, oxer, ett galoppsprång, oxer. Hoppade varken högt eller många gånger men breddade oxrarna ganska mycket så att det blev mer språng än skutt. Han gjorde det super. Han kändes även super i traven samt i vänster galopp. Höger har han känts lite klurig i de senaste veckorna. Det har gått lite upp och ner med den saken men idag var det ganska dåligt till en början. Efter att vi hoppat blev det mycket bättre men fortfarande inte som han var i våras eller i början av sommaren. Hmm. Vi får fundera lite på det. Men superfin i övrigt. 
 
Och nu under kvällen så har jag longerat Ida-Holly. Hon har vilat helt i 4 dagar innan idag. Hon var jätteduktig. Hon ville verkligen jobba och tyckte det var kul att vi hittade på något. Sedan hade vi en rejäl klistund i stallgången och jag fick minst lika mycket kli som jag gav. Hon är så gullig. 
 
Så det var lite (rätt mycket, haha) om dagen & den kommande veckan. Hoppas att allt är bra med er!
 

Kommentarer:


Marielle:

Jobbigt med punktering!! 😩

skriven


Kommentera här: