VECKA 36 + dagen

Mån: Palle vilar. Melker & Ida-Holly ska ridas. Ärenden i stan & städning i stallet. Träna själv. 
 
Tis: Jobbar. Sedan städjobb direkt efter vikariejobbet. Eventuellt blir det speedway under kvällen, i sådana fall vilar Palle idag med.
 
Ons: Eventuellt jobb. Förmodligen hoppträning med Merry &/eller Palle för Sofia. Skulle jag vara ledig kanske det blir någon "extrahäst". Ida-Holly? Vi får se!
 
Tors: Jobbar. Dressyrträning med Palle för Ulla.
 
Fre: Jobbar. Tror att hästarna vilar. Tror jag åker till Z i Jönköping under eftermiddagen.
 
Lör: Ska åka hem till mig under dagen och rida Palle & eventuellt Ida-Holly. 
 
Sön: Dressyrtävling med Palle i Kinda, vi startar MSV C:1.
 
Som ni ser på schemat så har jag ridit Melker & Ida-Holly idag. Jag & Melker hoppade lite först och sedan tränade vi lite extra på att galoppera. Han var superpigg idag men skötte sig bra. Vi fick till en riktigt fin galopp, nästan lite förvånad över hur bra det gick. Han kunde hålla balansen i ett helt varv flera gånger om i båda varven och fattade inte heller fel galopp en enda gång. 
 
Ida-Holly & jag red ut. Regnade hela svängen men vi hade det trevligt ändå. Hon var duktig som vanligt!
 
Annars har jag fått lite allt möjligt gjort idag, tvättat, städat lite i stallet som inte är helt i ordning sedan vi spolade ur det ännu. Har en bit kvar men fick åtminstone en del gjort. Det blev en sväng in till stan också, lämnade in min dressyrstövel & sprang en vända i en affär eller två. Fick dessutom till ett kort träningspass för min egen del nu på kvällskvisten, känns bra!
 

Kommentera här: