BÄSTA SCHABRAKET NÅGONSIN

 Nytvättat och redo för ett par svängar till på tävlingsbanan.
 
Jag har haft detta som tävlingsschabrak i dressyr sedan jag red ponny. Det är snart 10 år gammalt och nästan det enda jag använt på dressyrtävlingar förutom det senaste året då jag varierat med ett till. Och det är fortfarande så himla fint! Vilken kvalité! Det är från Mias RS och jag har aldrig haft något schabrak som kan mäta sig med detta. Jättebra passform och verkar hålla för evigt. Dessutom är det delvis fodrat med teddy på insidan för att vara extra mjukt mot hästen.
 
Lite skillnad mot det schabrak som jag varierat med, det är inte alls lika fint trots att det inte ens använts eller tvättats en bråkdel mot vad detta har...När jag köpte detta schabrak som typ 12-åring betalade jag 500 kronor för det. Det var mycket för mig och därför köpte jag det i storlek full trots att jag fortfarande red ponny. Jag ville ha det länge och till framtida storhästar. Och så blev det ju. Schabraket är gjort utav europeiska miljöcertifierade tyger, kanske därför de håller så bra? Jag vet inte. Hursomhelst, ett favoritmärke när det gäller schabrak för min del.

Kommentera här: