MIN ONSDAG

Gokväll alla! Jag har precis kommit in från stallet, klockan är strax efter 20.00. Jag brukar försöka att komma in vid 20-tiden. Jag vill helst inte vara ute så mycket längre än så. Självklart inget problem med undantag då & då. Jag behöver lite tid till att duscha & varva ned innan jag ska sova. Jag är dessutom en sådan som lägger mig ganska tidigt, jag behöver mycket sömn. 
 
Även denna dagen har iallafall gått precis enligt planeringen. Gick hem med hästarna strax innan 16.00. Hela & fina, nöjda och alla skor på. Red Ida-Holly som var pigg men också väldigt fin. Märks inte att hon har sovit ute två nätter. Palle verkade betydligt tröttare men var visst också ganska pigg när mamma red. Hon kommer att rida honom även imorgon, skönt. För imorgon hinner jag bara Ida-Holly då vi ska iväg och dressyrträna för Ulla.
 
Efter att jag ridit Ida-Holly så åkte jag iväg och red Noppe. Och han var riktigt fin idag igen. Himla roligt att jobba med honom både idag & igår. Igår fick han mest jogga igång i alla gångarter. Komma in i ramen och dragläget, länge sedan jag red honom så ett litet "kom igång-pass". Kändes väldigt bra, han var fin i kontakten och kom igång så himla fint. Idag var han ännu finare och vi red lite sidvärtes i trav och många övergångar, främst mellan trav & galopp. 
 
Japp, det var denna dagen det. Det rullar på. Imorgon är det jobb, som vanligt, och efter det blir det dressyrträning med Ida-Holly för Ulla. Det blir andra gången för henne. Det gav verkligen så mycket sist, och nu har det redan hunnit gå två månader sedan första gången så det är verkligen hög tid för en träning igen. Mamma kunde inte följa med imorgon men Jenna är snäll och hoppar in istället, jag kan ju inte åka själv med Ida-Holly (än) som jag kan med Palle.
 

Kommentera här: