ORDNINGEN ÅTERSTÄLLD ENLIGT IDA-HOLLY

Ida-Holly har inte varit lika nöjd med helgen som jag. Hon hade en lugn vecka förra veckan och det gjorde nog hennes helg ännu tråkigare. Palle var borta mycket och hon fick stå inne mer. Tråkigt tycker hon och försöker att skapa lite drama med små medel. Hon vill inte gå in, inte gå ut, går in i fel box (vilket hon annars inte gör) och har lite små hyss för sig för att dra till sig uppmärksamhet och för att få utlopp för sin energi. Men igår fick de gå några timmar i en annan hage, alltid väldigt uppskattat och idag fick Ida-Holly min uppmärksamhet i hela 75-80 minuter. Vi tog en lång runda i skritt som delvis var på ställen hon aldrig sett innan. Ordningen återställd verkar hon nöjt tycka. 
 
Denhär veckan kommer det att bli mer fokus på henne, det kommer hon att gilla. På fredag ska vi göra vår tävlingsdebut, spännande! Och imorgon kommer vi att åka iväg och rida borta. 
 
 
På vägen hem från Jönköping idag så stannade jag även till och köpte lite hästfoder samt mineraler. Hade viljat köpa selen också men tyvärr var det slut. När jag kom hem tog jag tag i röran som helgen lämnat efter sig. Det var verkligen fullt ös. Rengjort lite utav den utrustning som användes och packat upp allting. Lagt det på rätt plats och fått lite koll på grejerna. Skönt! Skulle dock behövas städas iordning även i ren allmänhet i stallet men det får jag ta lite då & då.
 
 
Så Ida-Holly har alltså fått en ordentlig skrittrunda idag. Palle vilar. Jag ska till Dolly om en stund för ett ridpass på henne, hon är dagens sista häst. Ska berätta lite mer om vad som händer i veckan senare, hörs då!

Kommentera här: