HÅLLIDEJ; mer om dagens tävling

Som ni redan kanske läst valde jag att stryka mig i dagens andra klass och nöjde mig med att hon varit så duktig i 80-klassen med tanke på vädret, underlaget men också hennes sinnestämning. Hon har inte varit i Forserum innan och var faktiskt ganska uppjagad under framridningen. Svansen rätt upp, fnyste och for runt. Så bara den framridningen och den lilla klassen hade tagit mycket av hennes energi.
 
Och trots allt det så gjorde hon allt jag bad om, jag var verkligen stolt över henne och att be henne plaska runt i sjön till ridbana i ytterligare en klass hade verkligen bara varit dumt❤ Jag vill verkligen inte missbruka förtroendet och viljan mina hästar har att göra det jag ber om, och för deras självförtroendes skull är det viktigt att de får lyckas. 
 
Z erbjöd sig att hänga med att ta kort idag. Perfekt tänkte jag och invigde idag mitt nya schabrak jag köpte till Ida-Holly i Falsterbo. Synd bara att schabraket förlorade sin fina färg eftersom att det var genomblött och att det knappt gick att ta några bilder alls på grund utav regnet, haha. 
 
Rider runt på tävlingsbanan innan start.
 
Inne på tävlingsbanan idag var jag extra noga med att rida framåt hela vägen. Red lite djärvare mot hindren än vanligt och lät henne backa av lite mer istället. Hon kan lätt bli lite osäker om jag gör en förhållning/bromsar innan hindret så mitt mål var att rida i en framåt galopp hela tiden, låta henne backa av och att jag endast skulle "sitta upp" och bromsa mjukt om vi skulle ligga så pass nära att det skulle behövas. Det funkade bra och med tanke på hennes ålder (4 år), erfarenhet och dagens förutsättningar så tycker jag att vi gjorde en jättebra runda. Inga konstigheter egentligen. Vi var inte illa ute någonstans och vi red på rätt antal galoppsprång på de tre linjer som fanns. En med 6 galoppsprång, en med 7 och så en med 5. 
 
 
Tycker inte att dagens runda var så mycket att se så jag lade inte upp någon film på You-Tube denna gång men för er som fortfarande vill se lite av hur det såg ut så lägger jag in denna lilla film som jag publicerade på Instagram. 

Precis efter våran ritt. Vi skrittade runt en stund på parkeringen, kollade på alla människor med paraplyer och kände in lugnet som hon precis landat i medans vi väntade på att mamma strök oss och hämtade vår rosett. 

Ösregn eller inte, rosettbilder blev det ändå🌟
 
Kort & gott så är vi väldigt nöjda med dagens tävling. Nästa helg är planen att åka och tävla igen. Då kan vi förhoppningsvis starta både 80 & 90cm. Vi har nu gjort 7 starter iår och hon har hoppat felfritt samt plockat rosett i 6 utav dem. Så duktig, hennes allra första tävlingssäsong i livet.

Kommentarer:


IA:

Ja usch vad blött..Fint av dig ändå att hoppa över mer kladd och få komma hem till värmen. Alldeles för fin outfit att köra runt i leran med. :-)

skriven


Kommentera här: