ONSDAG

Godmorgon alla! Sedan i måndags är jag tillbaka på jobbet. Heltid denna gång. Denna vecka är jag på fritids, nästa vecka när skolan början är jag tillbaka på min post som resursperson/assistent. Men även då kommer jag delvis att jobba på fritids, lite mer än innan. Roligt!
 
Idag jobbar jag till 16.00. Efter det är det dags för städjobb, mitt extrajobb. Fixar och håller fint i trappuppgångarna i en fastighet. Det kommer väl mer eller mindre vara kväll när jag kommer hem och då tänkte jag rida antingen Palle eller Ida-Holly. Eventuellt båda. I måndags skrev jag att jag skulle ta hem dem från sommarhagen idag men det gjorde jag igår. Då hinner den hästen som jag dressyrträna imorgon vila upp sig lite mer och det blir dessutom lättare att hinna med ridning idag. 
 
Det kanske låter konstigt att de ska vila upp sig inför en "ynka" dressyrträning men eftersom att de går ute dygnet runt i sommarhagen så blir de faktiskt ganska trötta efter ett par dygn där, speciellt nu när det varierat mellan ösregn och solsken & insekter. När de varit där i ett par dygn komner de mer än gärna hem några dagar för att sova lite extra i boxarna och få skydd från insekterna. 
 
Tycker att veckan flytit på bra hittills, det har varit ganska lugnt på hästfronten. Red Melker igår, vi hoppade lite och han kändes superfin! 
 

Kommentera här: