MAMMA & PALLE I LÖRDAGS

 
Medans jag red Ida-Holly i lördags så red mamma Palle. Som vanligt är det mamma som brukar stå för busridningen, haha! Det blev ett par race runt banan, och inte var det Palle emot😉 Min mamma är väldigt orädd och hoppar gärna också, det tycker jag allt att hon har lite känsla för.
 
När det kommer till arbetet emellan buset så kommer mamma igång mer & mer. Det är ju inte så att hon kan jobba hästarna åt mig, men det blir sakta men säkert bättre. Palle springer inte helt katastrof längre, vilket är en bra prestation, han är inte särskilt lätt att få på tygeln.
 
Min mamma red inte som barn och har heller aldrig tävlat. Hon är dock otroligt bra med hästar & djur, och jag tycker att hon rider bra med tanke på den erfarenhet hon har. Hade hon ridit mer så tror jag att hon hade kunnat bli riktigt duktig. Hon är bra på att se saker från backen, hon känner mig som ryttare och vet ofta exakt vad jag vill uppnå & hur jag vill att det ska se ut. När hon på backen säger att det ser bra ut när jag rider en häst så vet jag att jag lyckats med det jag vill. 
 
Klart vi tog en bild tillsammans, det har vi inte särskilt många faktiskt.
 
Snabbt hästbyte innan hemfärd. Mamma ledde Ida-Holly medans jag kände på Palle i ett par minuter.
 
 Dags att åka hem igen.

Kommentera här: