DAGENS RIDPASS:

Palle: Palle var först ut idag. Vi red lite dressyr på fältet. Han har faktiskt vilat i två dagar, senast han reds var i måndags på hoppträningen för Jens. Det gör inget att det blir en & annan extra vilodag nu, i själva verket passar det bra. Jag vill inte att han ska ridas för mycket i snön, viktigt att det ges lite extra tid för återhämtning emellan även om han känns superfräsch. Han kändes fin idag iallafall, vi red lite övergångar mellan skritt & galopp vilket han gjorde mycket bra. Red några byten också, det gjorde honom lite hetsig, så lite sämre känsla efter det. Ett bra ridpass! Imorgon tänkte jag rida honom på morgonen innan jag åker till jobbet. Då är planen ett kortare ridpass på bettlöst och låta honom galoppera på i en lite större galopp ett par minuter. 
 
Ida-Holly: Ida-Holly reds senast i tisdags. Då jobbade vi lite mer. Idag fokuserade vi mer på konditionen. Jag bad inte om mycket utan jag bara hjälpte henne att vara i balans och förväntade mig bara att hon skulle lyssna på mina signaler, vilket hon gjorde jättebra. Och så fick hon helt enkelt galoppera på ett litet tag i snön. Härligt ridpass! 
 
Noppe: Noppe var dagens sista häst. Jag skulle egentligen ridit en till häst men den hade skadat sig lite i hagen så det fick vi hoppa över. Det blir nog en annan gång istället. Jag har iallafall inte ridit Noppe på ett tag nu pga tidsbrist, men nu var det alltså dags igen. Precis som de andra hästarna så gjorde han mig riktigt glad idag! Vi red över bommar idag. Han tycker det är lite obehagligt så han fick trava över dem tills han var okej med det och sedan galopperade vi över dem. Han gjorde det jättebra! Fick en superhärlig känsla, ni vet när man kommer precis perfekt gång på gång. Flytet bara fanns där. Han var fint framme och verkade tycka att det var kul samtidigt som han var avspänd och lyhörd. Vi avslutade sedan med en väldigt trevlig avtravning där han stretchade jättefint. 
 

Kommentera här: