DODO; framridningen till söndagens P&J

Nu blir det en REJÄL omgång med bilder från framridningen till söndagens P&J på Dodo. Länge sedan jag visade färska bilder på oss nu. 
 
Skrittar fram (även om jag står still på bilden, haha).

Kommit in på framhoppningen. Jag kunde vara där ganska länge eftersom att jag startade först bland hästarna. Så större delen utav min framridning gjorde jag även på framhoppningen. 

Skrittade runt där inne ganska länge först. Han var lite ofokuserad till en början. Jag ställde han lite till lätt till höger & vänster för att få honom närvarande. Som att säga "hej hallå är du med mig?". En häst måste dessutom slappna av till viss del för att kunna ställa vid nacken (INTE böja halsen) så det blir som en liten avslappningsövning. 
 
När jag tyckte att han var med mig någorlunda så gick vi över till trav. Lugn men ändå lite spänd. Gick bra men kändes såklart inte riktigt lika bra som hemma. I traven fick jag jobba ganska mycket med att ha honom framför mig, han ville "krypa ihop" lite i musklerna och ta korta steg på grund av stundens allvar. 

Galopp!

Uuuäääk! Första språnget var ändå liiite obegaligt. 
 
Men sedan hoppade han fint & avslappnat. Väldigt fint flyt och bra anridningar & distanser.

Fina Dodo. 

Inne på "tävlingsbanan", redo för start!

Kommentera här: