KORT OM DAGENS RIDPASS: Noppe & Melker

Både Noppe & Melker gick mycket bra idag, det ska bli roligt att fortsätta med dem båda imorgon. Noppe gick ett dressyrpass (men också lite travbommar) och Melker fick hoppa lite igen. Det visade sig att förra gången vi hoppade Melker inte var tur, han var minst lika duktig idag. Så roligt att vi äntligen kan ta tag i den biten nu, jag hoppas att jag snart får med mig mamma för att antingen filma eller ta några kort på honom & mig. Nu börjar det likna något! 
 
Förutom dessa två ridpass så har jag inte gjort så mycket idag. Fixat lite i stallet, gått en långpromenad och fixat lite i min garderob. Parat ihop strumpor bland annat. Det fixas med golvet här hemma, så just nu har vi inget golv på större delen utav nedervåningen. Och ingen TV heller. Hade planerat att kolla på lite dokumentärer och chilla, men det har jag inte kunnat göra direkt. Inte samma sak att sitta framför datorn tycker jag. Beställde ett gäng böcker istället så att jag får något att göra. Finns såklart massa saker att göra (städa stall & rum, förbereda mer inför flytten, putsa utrustning & massa mer) men nu vill jag passa på att ta det lite lugnt och göra lite annat efter ett par veckor med högre tempo. 
 
Melker.

Kommentarer:


Ebba:

Vem orkar göra något i värmen idag, otroligt kvavt. Höll på att dö i Boxholm där solen ändå var framme, valet av svarta byxor var väl inte de bästa! Vilka hästar är detta, något jag missat? :)

Svar: Två ponnyer, ridit dem en längre tid🙂
Ellen

skriven


Kommentera här: