MIN LÖRDAG I MOBILBILDER

 Började min dag med att släppa ut hästarna, göra stallet och gå nästan 6 kilometer. Välbehövlig promenad, sprang nämligen igår kväll. Inte sprungit på ungefär en månad men det gick skitbra, var dock väldigt stel idag på morgonen och då passade det bra att mjuka upp musklerna med en lång promenad.
 
Sedan packade vi in Palle i transporten och åkte till Hannas fina ridbana. Hoppade lite med Palle, jag var lite ringrostig eftersom att det är en månad sedan jag hoppade Palle ordentligt. Men det gick riktigt bra ändå. Vi ska hoppträna på måndag och efter det är vi (läs jag) förhoppningsvis redo för tävling nästa helg. 
 
Vi åkte hem & lämnade Palle och efter det gick bilen mot Vättern för att få en glimt av pappa som kör Vätternrundan, påvägen stannade vi till på ponnyhopptävling i Aneby. 

Det är dessutom här som planen är att göra nästa hopptävling tillsammans med Palle om ungefär en vecka. 

Pappas klunga! Vi kom precis lagom i tid, vi behövde inte vänta många minuter innan de dök upp. Mästerligt räknat av mamma!
 
Nu har vi precis kommit hem från våran söndagsutflykt och jag tänkte ge mig ut på ytterligare en springtur. Ska försöka att springa samma runda som igår. Den är mellan 4-5 kilometer iallafall. Ska verkligen försöka att "spätta i" nu när jag är lite ledig. Har lite stallfix att pyssla med också, men det tar jag framåt kvällen tänker jag. Behöver läggas in lite nytt strö och fixas för insläpp i kväll. Annars har jag en lugn kväll framför mig, kan tänka mig att jag bänkar mig framför lite ridsport senare idag!
 
En rolig grej är att jag & Dodo idag anmäldes lite spontant till en Pay n Jump imorgon. Spännande! Berättar såklart om den efter att vi kommit hem imorgon. 

Kommentera här: