PALLE; dagens hoppträning *FILM*

 
Tjoho! Idag bar det äntligen av till Jens igen för lite hoppträning, länge sedan sist. Palle & jag har ju haft en period med fler dressyrstarter och hoppningen har därför blivit lite lidande på grund utav detta. Jag är lite ringrostig, men med tanke på det tycker jag ändå att jag gjorde ett bra jobb idag.
 
Palle var desutom lite klurig för mig idag, det gjorde inte saken lättare. Han var inte riktigt framme för skänkeln och lite "seg". Kan bero på flera saker, att han inte hoppat så mycket det senaste, dagsform, hans övervikt just nu i kombination med värmen, men också att han faktiskt kämpade på väldigt väl i sin galopp idag. Klart det blir jobbigt. Helt plötsligt tappar han motorn lite och blir "tom", det gör det svårt för mig att rida på hinder. Får ingen känsla alls, så någon gång styrde jag ifrån hindret, la en volt och "varvade upp motorn" lite för att sedan komma igen.
 
Överlag en riktigt bra träning, fick superbra hjälp utav Jens som vanligt. Roligt! 
 
Efter dagens hoppträning så tvättade och skurade jag & mamma ur transporten. Så välbehövligt att det var pinsamt. Före & efterbilder kommer! Hursomhelst, att åka på hoppträningen och städa transporten tar sin lilla tid. Nu är klockan snart 17.30 och det är ungefär det vi hunnit med idag. Nu ska jag förbereda lite inlägg en stund och vid 19.00 ska jag befinna mig hos Dolly för ett ridpass på henne.
 
Hoppas att ni har haft en bra dag, hörs snart igen. 

Kommentera här: