FREDAG & GÅRDAGENS TRÄNING!

Godmorgon! Fredag igen😀 Senare idag när jag och Zacke jobbat klart så styr han kosan till mig & spenderar resten av dagen hos mig. Och imorgon åker vi + ett gäng från hans familj ner till Blekinge för ett stort födelsedagskalas för två i hans släkt! 60 & 65-årskalas! Ska bli roligt! Vi kommer hem på söndag igen. Så idag måste jag se över vad jag ska ta med och packa väskan. Mamma kommer att rida Palle, så det blir en ridfri idag för mig. 
 
Gårdagens dressyrträning för Ulla på Palle gick verkligen sjuuukt bra. Jag har känt att jag har lite att jobba ifatt, saknat det där sista lilla jobbet igenom kroppen liksom. Antar att jag skärpte till mig och Palle var minst lika skärpt han, fanns inte ett spår av den känslan. Han jobbade på som bara den. Vi red skolor, mellangångarter, skrittpiruetter, enkla byten och framdelsvändningar i galopp. Var det gäller det sistnämnda så red jag en fyrkant innanför spåret och vänder som i en framdelsvändning vid varje hörn. Alltså ett steg mot piruetter. Och eftersom han var så fin i formen, på plats, i balans, bärig & lösgjord så gjorde han allt väldigt bra. Superduktig kille! 
 
Vad jag åt innan träningen igår, kvarg, hallon, blåbär, ananas & lite smält honung😋 

Kommentera här: