NU PARKERAR JAG HÄR:

 
Onsdag kväll. Nu blir det en stund av nedvarvning. Jag är väl redan ganska lugn men känner mig lite omotiverad just nu på något sätt. Ni vet när man kommer hem från jobbet och mest bara vill sätta sig och kolla på en bra serie? Men det har jag inte tid med och dessutom följer jag ingen bra serie just nu, haha. 
 
Men jag har varit och klagat av mig hos Jenna medans jag red Dodo så nu känns det bättre. Annars så är allt faktiskt oförskämt bra just nu. Känt mig glad och lycklig i en längre period överlag. Särskilt hästarna har gett mig mycket glädje det senaste, de har varit så duktiga!❤️ 
 
Hursomhelst, det har varit en bra dag. Träffade en kompis efter jobbet, det var alldeles för länge sedan. Skjutit upp det länge, men nu bestämde jag mig bara. Det finns inga direkta oplanerade dagar för min del så jag får avsätta tid och stryka något annat. Stryka ett ridpass med andra ord. Det var väldigt trevligt iallafall, kul att träffas igen. 
 
Efter det red jag Dodo och han var ganska fin men varvar upp så himla lätt just nu. Blir het & spänd. Och när han blir det så tappar han liksom allt och då har han plötsligt sin kropp & förutsättningar emot sig. Då ramlar han iväg som en stissig travare och han behöver verkligen inte öva på det. Det sitter mest i huvudet på honom, men jag kunde ta igenom det idag. Och helt plötsligt så landar han och gör det väldigt fint. Hade varit trevligare om vi kunde börja där dock, eftersom vi vet att han kan. 
 
Imorgon är det torsdag och jag jobbar till 15-tiden. Sedan avlöser jag det med nästa jobb, nämligen städjobbet. På kvällen ska jag & mamma rida ut med Palle & Ida-Holly😄 

Kommentarer:


Ebba:

Om det är någon som kan få Dodo tillbaka på rätt spår så är det du, sådan inspiration ridmässigt. Städat och snyggt, som det ska vara :D

Svar: Vad gullig du är, tack!😄🤗
Ellen

skriven


Kommentera här: