LITE RIDNING IGEN!

Hej allihopa! Började min lördag med att släppa ut hästarna för att sedan ta mig runt sjön. 9 kilometer. Gick raskt och joggade lugnt varannan kilometer. Betydligt lättare än en springrunda men mer krävande och tisbesparande om man jämför med enbart gång. Kändes bra! 
 
 
Efter träning & frukost begav jag mig mot Melker för ett ridpass på honom. Inte ridit honom på länge nu. Det var roligt att träffa honom igen, dessutom blev det ett bra ridpass. Imorgon blir det ytterligare ett ridpass på honom. 
 
Efter att jag ridit Melker så styrde jag kosan mot Dodo. Även hans ridpass gick mycket bra. Kommer att rida honom imorgon också. Samma procedur imorgon igen alltså!

 
Nu lite lunch, körde enklast möjliga (men så gott!). Gröt kokt tillsammans med hallon, toppad med lite banan & ytterligare några hallon. 
 
Näst på tur i dagsordningen är att göra stallet här hemma. Mocka, fixa mat, vatten, ja allt det där. Annars har jag inget särskilt planerat för resten utav dagen. Både jag & Z ska ta det lugnt. I kväll blir det middag framför Netflix!

Kommentera här: