6 INTERVALLER I BACKE

 
Det har snart gått två månader sedan senaste gången jag sprang och innan det var det ett ganska ordentligt glapp också. Beslutade mig för att köra lite backträning idag, körde 6 repetitioner i en riktigt rejäl backe som vi har i närheten, och fy bubblan. Att ligga kring 168-173 i puls är en ansträngning min kropp trivs & är van vid, men att ligga på 180...Det är jag ju inte van vid, och att nå högre än så verkade omöjligt. Det blev iallafall ett träningspass på strax under 30 minuter. Borde göra detta oftare, men är nöjd med att jag åtminstone kom till skott idag. Dessa små inflik av träningspass mellan alla promenader har gjort stor skillnad trots de långa mellanrummen. Jag är betydligt mer tränad nu än för ett halvår sedan. 
 
Nog pratat om träning. Idag har jag jobbat. Först vanliga jobbet och sedan mitt extrajobb. Efter det kom jag hem och gjorde mitt träningspass. Direkt efter fixade jag stallet och packade ur utrustningen som jag hade igår på tävlingen från transportens sadelkammare & hängde in i stallet. Orkade inte rengöra och fixa ordentligt med utrustningen, men nu är den på rätt plats iallafall. 
 
Nu har jag precis duschat och ska alldeles strax äta, sedan ska jag ta det lugnt resten utav kvällen. Hoppas att ni haft en bra måndag och start på veckan. Hörs snart igen!

Kommentera här: