NÅGRA EFFEKTER AV ATT RIDA MÅNGA & OLIKA HÄSTAR:

🐴Vissa hästar lyssnar till "whooah", andra till "ptrooo". Det har bidragit till att jag blandar hej vilt mellan dessa. Brukar låta lite "wooah, ptroo, wooah, ptrooooo"🙈
 
🐴Jag har lärt mig att rida med all möjlig utrustning. Förr kunde jag ha viss utrustning som jag inte gillade. Jag tyckte till exempel att det var svårt att hoppa på hackamore, och jag ville inte rida med gummityglar. Nu skiter jag i vad hästen har på sig eller vad den har för sadel. Jag har lärt mig att rida med allt, haha.
 
🐴Jag blir inte lika sårbar när det kommer svackor. De andra hästarna hjälper mig att hålla ångan uppe när man har problem eller en seg period tillsammans med en häst. Hade jag då bara ridit hästen som det för tillfället går dåligt med så är det lättare att hamna i en negativ spiral. 
 
🐴Flera utav de hästägare jag sammarbetar med är mina vänner. Ibland sedan tidigare eller har blivit under tiden. Att jag kommer och rider deras häst har blivit mer än just det. Det har också blivit ett sätt att träffas & umgås. Annars hade det sorgligt nog knappt blivit av. 
 
🐴Utöver fler timmar i sadeln och erfarenhet av olika hästar så blir det ett utbyte av kunskap mellan mig & hästägarna. De är väldigt kompetenta som hästmänniskor och när jag behöver så kan jag be dem om hjälp & råd. Utbyta erfarenheter helt enkelt. 
 
🐴Ju fler personer som jag beblandar mig med så öppnas dörrar till nya kontakter. Det är särskilt värdefullt för mig som annars knegar på själv här hemma. Dessutom tränar jag alltid privat för både Jens & Ulla. Det innebär att jag inte hade träffat så mycket hästfolk om jag enbart red mina hästar. 
 
🐴Jag har blivit sjukt bra på att planera. Vet på minuten hur länge jag kommer stanna hos varje häst och hur lång tid det tar emellan allihopa. Vissa hästägare är tidsoptimster, andra extremt punktliga, vissa hästar rider jag oftare länge, andra tvärt om, och vissa hästägare (typ Jenna🥰😂) har jag svårt att lämna då vi babblar så himla mycket. Allt, stort som smått är invägt i min tidsplanering. 
 

Kommentera här: