SVAR PÅ VANLIGA FRÅGOR!

Titt som tätt dyker det upp frågor. Många av dem kommer om och om igen. Oftast handlar det om min "ridbana", hästarnas hagar, min boendesituation, vad jag jobbar med och så vidare. För att klara ut eventuella frågetecken så har jag skrivit en väldigt basic och tråkig presentation för att reda ut eventuella frågetecken. Här kommer den: 
 
Jag är 24 år gammal och bor i Småland. Jag gick det samhällsvetenskapliga programmet med inriktning beteendevetenskap på gymnasiet. Idag jobbar jag heltid på en skola och har dessutom ett extrajobb som lokalvårdare i en hyresfastighet. Jag bor tillsammans med Zacke. Vi blev tillsammans redan på högstadiet och vi har nu hängt ihop i lite mer än 8 år. 
 
Vi bor grannar med mina föräldrar och så även stallet som tillhör mina föräldrar. Jag & mamma hjälps åt att rida och sköta om våra två hästar. Utöver att rida dem så erbjuder jag ridhjälp åt andra. Just nu rider jag 6 hästar utöver mina egna. Det är väl egentligen inget jag har tid med. Jag började med detta på allvar när jag skulle satsa extra mycket på tävling & träning de första åren efter studenten. Jag tackade ja till att jobba med andras hästar för att inte tappa ridningen, det gick tyvärr inte alls som tänkt med mina egna hästar nämligen. En utav mina dåvarande hästar fick avlivas och Palle hade problematik med ögat. Det är roligt när man kan vara till hjälp, och det ger mig väldigt mycket som ryttare. Därför är det något som jag fortfarande håller på med. 
 
På vintern har vi våra hästar i en hage precis bakom stallet. På sommaren så brukar vi låta dem gå fram & tillbaka mellan stallet och sommarbetet som ligger ca 1,5 kilometer bort. När de väl är där "uppe" brukar jag och mamma försöka att rida ihop då jag inte kan lämna någon utav dem själv i hagen (stallet här hemma går bra). Ibland går jag ner med dem till stallet för att sedan gå upp med dem efter att jag ridit. Annars brukar jag försöka att rida, träna & tävla mer aktivt när de är nere och sedan går de gå tillbaka ett par dagar och ta det lite lugnare. Det har funkat väldigt bra hittills. 
 
Jag har en oval volt/ridbana att longera på, men jag har ingen riktig ridbana hemma. Jag får åka iväg om jag vill rida på en ridbana. Det betyder att när jag säger att jag har ridit någon utav mina hästar här hemma så är det garanterat en uteritt. Just alla resor till ridbana & ridhus är något som upptar ganska mycket tid.
 
Ja det var väl det. Och just det, två andra vanliga frågor är hur många läsare jag har på bloggen och vad som hände med Palles öga. Jag har ca 200 unika besökare per dag. Vad det gäller Palles öga så hittar ni inlägget om hur & varför det togs bort HÄÄR
 

Kommentera här: