❤️HEMMATÄVLINGAR❤️

 
Förr hade min hemmaklubb större & fler tävlingar än vad de har nu. Det var lite extra speciellt när det hela var som störst. På den tiden brukade vi ha ett utav våra meetings i april, och vi lyckades ofta pricka in lite "april-väder" som ni kan se på bilderna ovan, haha. Jag hoppas på att kunna göra en och annan start på hemmaplan även iår. Det brukar komma många som man känner, både åskådare, funktionärer & ryttare vilket är roligt för omväxlings skull. Roligt att se varandras ritter, prata häst, hjälpa till och heja fram varandra.

Kommentarer:


Evelina:

Ser jag i syne eller är en trippelbarr första hindret? Den ser however sjukt inbjudande ut. Och håller med, hemmatävlingar är något alldeles extra.

Svar: Du ser rätt!
Ellen

skriven


Emma:

Hur är det nuförtiden, upplever du att antalet tävlingar ökar eller minskar i antal? Och skiljer det sig dessutom i beroende på om det är lokala/regionala/nationella tävlingar? Jag menar, blir det t.ex färre och färre lokala och fler och fler reionala, eller hur ser det egentligen ut nuförtiden? Sååå många år sen jag höll på själv nu därav frågan. 😊

Svar: Tidningen ridsport presenterade statistik på detta för ett par månader sedan och rent krasst så ökar tävlingar på högre nivå. De små tävlingarna konkurreras ut av alla de mer eller mindre lyxiga anläggningar som dykt upp under de senaste åren. Samtidigt görs allt färre starter per år, det har gått stadigt neråt under flera år vilket faktiskt förvånade mig. Jag tror att fler & fler "proffs" tar över och att starterna av amatörer blir mindre😊
Ellen

skriven


Kommentera här: