PALLE; mer om dagens tävling + bilder från framridningen!

Dagens tävlingsplats var alltså Smedstad Ridsportcenter i Linköping. Tävlat där flera gånger innan, men varje gång jag kommer slås jag av hur stort och lyxigt ställe det är. Häftigt! Och tävlingarna var bra som vanligt. Vi ryttare möttes av en goodiebag och det fanns även en särskild VIP-läktare för hästägare, ryttare & hästskötare. Fotograf var på plats, likaså säljare av lite olika produkter. Roligt! 
 
Den här gången var framridningen utomhus, framhoppningen inomhus och tävlingen även den inomhus. Tänkte visa lite bilder från framridning & framhoppning, förhoppningsvis kanske det kan bli några bilder från tävlingsbanan också, vi får se! Hursomhelst, jag fick en väldigt bra känsla på Palle under framridningen. Han var väldigt lugn, harmonisk och rytmisk. 
 
Vi började med att jogga igång i låg form, som vanligt. 
 
Red sedan successivt upp honom i formen.
 
 Så nöjd & harmonisk Palle idag. 
 
 Fin även i galoppen!
 
 Fanns ett hinder på framridningen för den som ville tjuvstarta sin framhoppning lite. Jag & Palle tog 2-3 språng ute innan vi red in till framhoppningen. 
 
 In i kaoset! Eller inte. Det måste se rörigt ut för dem som inte är vana vid en framhoppning. Vi var ganska många ekipage där inne, men det gjorde inget, det var väldigt lugnt & organiserat. Skönt!
 
Sprången jag & Palle fick på räcket var verkligen super. Han var så himla lugn i sin takt, men ändå aktiv. Han gav mig en trevlig kontakt och jag kunde verkligen KÄNNA galoppen. Jag såg avståndet till räcket långt innan. När jag skulle in på banan så var jag nästan rädd att han kanske var lite för lugn, och att han helt plötsligt kanske inte skulle vara tillräckligt "framme". Jag lade till lite extra ben på banan, men det blev nog lite mycket. Nästa gång ska jag försöka att rida med i den lugna galoppen. Möjligen skapa mer energi i den, men inte låta den bli platt & springig. Svårt det där, så små nyanser som gör stor skillnad.

Kommentarer:


IA:

Fina Palle. Tror han kände sig lite speciellt tjusig i den outfiten.

skriven


Kommentera här: