PLANEN FÖR IDA-HOLLY

Imorgon ska Ida-Holly få åka till Equterapeuten, och oavsett om det blir behandling eller inte så kommer hon sedan få en lugn vecka. Kommande vecka är fullspäckad med möte, massage, utbildning och Göteborgs Horse Show för min del. Jag kommer knappt ha möjlighet att rida alls. Dessutom tycker jag ändå att det passar med en mini-vila för henne nu. 
 
Ida-Holly är som hon alltid varit (eller hon blir ju bara finare & finare), men jag vill ändå kolla upp henne. Hon är lite "skev". Det kan enbart vara för att hon är unghäst och svag ännu, men det kan också vara så att hon sitter fast eller att något ligger fel. Hon håller dessutom svansen lite snett. Jag har varit lite orolig för detta ett tag nu, ska bli skönt att få det kollat snart. 
 
Det låter så illa när jag säger att hon är svag & skev. Jag tycker att hon är väldigt fin för sin ålder. Finns många betydligt äldre hästar som är mer ojämna, svaga & oridna än vad hon är, men det gör mig såklart inte nöjd med läget som är. Jämfört med andra hästar i sin ålder tycker jag att hon är jättefin, men jag vill vara säker på att det inte är något kroppsligt som hindrar henne från att göra det jag ber om. Det känns helt enkelt lämpligt med en check innan vi fortsätter. 
 
Något annat som behöver fixas är sadel. Hon behöver en ny hoppsadel, och även dressyrsadeln bör checkas. Vi ska försöka ta tag i det inom en inte alltför avlägsen framtid. Ytterligare ett projekt...😊 
 

Kommentera här: